جنبش فرهنگی مرصاد

مبارزه راهبردی با صهیونیسم و اومانیسم در راستای ظهور

جنبش فرهنگی مرصاد

مبارزه راهبردی با صهیونیسم و اومانیسم در راستای ظهور

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به جنبش فرهنگی مرصاد می‌باشد.

آشنایی با فراماسونری(4)

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

 

گروه دوم از نماد ها، نماد های تصویری هستند که به لحاظ اهمیت در شاخه دوم قرار می گیرند...

تعدادی از این نماد ها عبارتند از:

 

ستاره پنج‌پر یا پنتاگرام شکلی هندسی است که از پنج خط تشکیل شده وبه شکل ستاره است. کلمه «پنتاگرام»ازکلمه یونانی(ν) منشا گرفته‌است که به معنی پنج خط است. پنتاگرم به عنوان سمبلی ارزشمند در یونان و بابل قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته، پنتاگرم دارای گرایش‌های جادویی نیز می‌باشد.

بسیاری از کسانی که پیرو نوپگانیسم یا مهرپرستی هستند از این سمبل استفاده می‌کنند. (مهرپرستی آیینی رازآمیز بود که بر پایه پرستش مهر(میترا) ایزد ایران باستان و خدای خورشید، عدالت، پیمان و جنگ، در دوران پیش از آیین زرتشت بنیان نهاده شد). در قرون وسطا مسیحی‌ها ستاره پنج پر را به عنوان طلسم ضد شیطان و عجوزه‌ها به کار می‌بردند ستاره پنج پر در زمانی نشانه شهر اورشلیم بوده‌است همچنین شیطان پرست‌ها نیز آن را با یک بز که ریشش در ضلع پایین گوش‌هایش در دو ضلع وسط و شاخهایش در دو ضلع بالا بود به کار می‌برده‌اند(بز بافومت).در مهرپرستی نیز به عنوان سمبل اصلی شناخته شده‌است و به عنوان نشانه‌ای از پنج عنصر خاک، آب، باد، آتش و زمین است.

تایجیتو:

 

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۴
sog ali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی